Ugradnja Auto Kuke
Na što treba obratiti pozornost kod ugradnje vučne kuke na vozilo?
NDM – najveća dopuštena masa
Ako ćete vučnu autokuku koristiti samo da na nju postavite nosač za bicikle, ne morate razbijati glavu brojkama. Ali, ako ćete imati potrebu barem jednom prikačiti velik teret, onda je dobro staviti brojke na papir. Pri tomu, NDM (najveća dopuštena masa) je ujedno najbitniji podatak.
Za teže prikolice potrebna je C kategorija
Vodite računa da vam NDM vozila i prikolice ne prelazi 3,5 tona, jer u tom slučaju nećete moći voziti samo s vozačkom dozvolom za B kategoriju. Jednako tako, vodite računa da vam vozilo bude teže od prikolice kako biste njome mogli manevrirati.
Nosivost
Na osobna vozila najčešće se ugrađuju kuke nosivosti 800 kilograma, dok su one snažnije (1.500 i 3.000 kg) namijenjene terencima i kombijima. Većina automobila ima najveću dopuštenu vuču od 600 kilograma.
Kamp prikolice
Ukupna težina uglavnom neće predstavljati problem onima koji kuku namjeravaju koristiti za prijevoz tereta u prikolici. Međutim, ako kupujete kamp prikolicu, dobro razmislite o njezinoj veličini, odnosno težini. Ako tomu ne posvetite dovoljno pažnje, lako bi se moglo dogoditi da nakon kupovine kamp prikolice morate kupiti i novi automobil.
Ugradnju povjerite profesionalcima
Iako kuke za vuču tereta predstavljaju dodatnu opremu, malo tko će ih uzeti prilikom kupovine novog automobila. Obično se ugrađuju kasnije, a potom upisuju u prometnu dozvolu. Kuku možete ugraditi i sami, ali svakako preporučamo renomirane proizvođače uz čiju pomoć ćete mnogo jednostavnije proći kroz birokratski proces. Potrebni su vam certifikat, atest i EU homologacija.
Euro kuka – ne zaboravite je raspremiti
Postoji više vrsta kuka, no najčešća je takozvana euro-kuka, kuka koja se, kada nije u potrebi, može vrlo jednostavno rastaviti. Štoviše, rastavljanje euro-kuke propisano je Zakonom o sigurnosti prometa na cestama (članak 90.), a propisana je i kazna od 300 kuna ako to ne učinite. Hrvatski policajci možda će vam i progledati kroz prste, ali oni izvan hrvatskih granica vjerojatno neće biti blagonakloni.
Vožnja unazad, pravi test vozačkih sposobnosti
Jednom kada kupite svoju idealnu vučnu kuku za vaše vozilo, pronađete savršenog majstora koji će je ugraditi i upišete je u prometnu dozvolu, ponosno ćete sjesti u automobil na probni krug. Imajte na umu da vam je vozilo sada duže za duljinu prikolice pa pripazite kada se uključujete u promet. No, najteže će vam pasti, barem dok se dovoljno ne uvježbate, vožnja unatrag. Prikolica ima dodatnu os pa ne očekujte da će vas prikolica isprva „slušati”. Zlatno pravilo glasi – vozite vrlo polako, a upravljač okrećite vrlo, vrlo lagano.
Uputa za upis vučne Euro kuke u Prometnu dozvolu - djelomičan atest auto kuke
Odmah po montaži euro kuke na vozilo potrebno je otići u CVH - Centar za vozila Hrvatska, koji su ovlašteni za provođenje „djelomičnog atesta“ euro kuke čime se započinje proces upisa u prometnu knjižicu.
Prilikom kupnje i ugradnje kuke za vuču prikolice potrebno je provjeriti, jeste li dobili navedenu dokumentaciju:
- Homologacijski list s navedenim tipnim odobrenjem
- Pločica ili naljepnica s identifikacijskim oznakama kuke
- Potvrda o izvođaču radova
Kontrolor će u stanici pregledati i fotografirati vozilo i euro kuku, pregledati priložene papire, te sve to e-poštom poslati u CVH u Zagreb na obradu. Ovaj postupak se naziva djelomičan atest. Nakon obrade dokumenata od strane CVH, isti šalje dopuštenje za upis kuke u prometnu. Vlasnik vozila odlazi u Stanicu za tehnički pregled i vrši upis vučne kuke za vozilo u prometnu dozvolu.
Propisi Centra za vozila Hrvatske (CVH)
Detaljnije o postupku upisa, možete pročitati na službenim stranicama CVH:
Novosti i savjeti
TIMAR PROMET
Telefon: +385 1 2889 382
Telefax: +385 1 2883 400
Mobitel: +385 91 577 8951
Mobitel: +385 91 542 3355
E-mail: [Turn on JavaScript to see the email address]
Projektiranje, proizvodnja, prodaja i servis auto prikolica. Ugradnja auto kuka.