Savjeti za autoprikolice

Nosivost prikolice i vozačka dozvola

Kod kupovine prikolice za auto važno je razumijeti njene osnovne tehničke karakteristike i potrebne vozačke kategorije koje morate imati za njeno korištenje. Za motorna vozila B kategorije dozvoljeno je priključno vozilo čija najveća dopuštena masa (NDM) ne prelazi 750 kg. Ne dovodeći u pitanje odredbe propisa o tipnom odobrenju vozila o kojem je riječ, motorna vozila u ovoj kategoriji mogu se kombinirati s priključnim vozilom čija je NDM veća od 750 kg, pod uvjetom da NDM ove kombinacije vozila nije veća od 4250 kg.

U slučaju da je NDM takve kombinacije vozila veća od 3500 kg, takvom kombinacijom vozač može upravljati samo nakon što je položio ispit Code 96 za tu kombinaciju vozila iz nastavnog predmeta Upravljanje vozilom. Drugim riječima, ako je NDM vozila i prikolice veća od 3500 kg, posvetite pažnju i položite dodatni ispit! Ako je NDM oba vozila preko 4250 kg, morate položiti i E kategoriju.

B-kod - 4250 kg (NDM) najveća dopuštena masa

B-kod 96 kategoriju čini skup vozila B kategorije i priključno vozilo čija najveća dopuštena masa ne prelazi 4.250 kg. Kandidat mora odvoziti samo vožnju po procjeni znanja i odraditi ispit iz vožnje. Pogodno za osobe koje vuku kamp prikolice, prikolice za konje i sl.

B + E kategorija - 7500 kg (NDM) najveća dopuštena masa

Ukoliko želite vući prikolicu koja je u kombinaciji vučnog vozila B kategorije i priključnog vozila, pri čemu je najveća dopuštena masa priključnog vozila preko 750 kg NDM, obavezno morate posjedovati kategoriju BE te ako zbroj Vašeg vučnog i priključnog vozila ne premašuje 7000 kg NDM. Minimalna starosna dob je 18 godina te je potrebno posjedovati B kategoriju.

Primjer: vučno vozilo 3300 kg NDM + priključno vozilo 2800 kg NDM = 6100 kg NDM ( potrebna vozačka za BE kategoriju).

Auto prikolice - vozačka dozvola

Tehnička ispravnost prikolice

Danas najviše koristimo autoceste kojima se kilometrima možemo spuštati kočeći. Pritom su kočnice izuzetno opterećene, griju se i mogu čak i otkazati. To se dogodi zato jer hidrauličko ulje proključa, a sa stvaranjem plina u vodovima pedala kočnice postaje mekana i neučinkovita. Ulje u kočnicama najbolje je mijenjati svake dvije godine. Ako ste od onih koji vuku teške prikolice, slobodno s police uzmite ulje s višim vrelištem koje će povećati izdržljivost i otpornost na pregrijavanje. Ako ikako možete, kočite motorom. Ne jednom ste vidjeli kamp kućicu iz čijih se kotača dimi?

Prikolice imaju naletnu kočnicu. Obloge treba mijenjati, poluge podmazivati, ležajeve oprati i ponovno namastiti. Ne želite da se u ekstremnoj situaciji prikolica zanese jer kočnice nejednako “hvataju”!

Auto prikolice - tehnička ispravnost

Temperatura motora kod vuče prikolice

Ne forsirajte automobil uzbrdo sa zakvačenom prikolicom, k tome s niskim okretajima motora. Pumpa za vodu daje slabiju cirkulaciju, motor se teže hladi. Vozite se u višim okretajima i pratite pokazivač temperature kako ne biste “spržili” motor.

Ravnomjerno rasporedite masu u prikolici

Ogromna je pogreška kada je težište prikolice iza osovine. Kada ju zakvačite, vozilo mora malo “sjesti”, odnosno pritisak na kuku mora biti oko 50 kg, na terencima i veći, čak do 100 kg. Zavirite u dokumente vozila ili proizvođača čiju ste kuku ugradili. Stvari stavite čim bliže osovini prikolice, malo prema automobilu, osigurajte ga vezivanjem da se ne pomakne. Ako je težište iza osovine prikolice, i počne li prikolica plesati, gotovo ju je nemoguće smiriti. Kako je to teško objasniti, evo i video iz kojeg će vam sve odmah biti jasno: https://youtu.be/klwaZrDkrpg

Auto prikolice - raspored tereta

Glavu auto kuke namažite slojem tehničke masti

Prije nego zakvačite prikolicu, priključni uređaj morate prvo očistiti, pregledati da nije istrošen, a zatim namastiti mašću. Ako ste zaboravili i nađete se na putu, ne morate odmah na benzinskoj crpki kupiti kilogram jer trebate doslovce “prst” masti. Priđite prvom vozaču kamiona na parkingu i zamolite, oni uvijek imaju masti sa sobom. Isto tako, nitko se neće naljutiti ako se malo poslužite sa sedla na koje se zakvači prikolica, tamo je uvijek ima viška.

Automatski mjenjač i vuča prikolice

Stariji automatici imaju tipku za “overdrive” u kojem pri velikim brzinama smanjuju okretaje motora povećavajući prijenosni omjer. Jasno, već smo napisali da to nije dobro zbog hlađenja. Stoga, isključite tipku. Moderni automatici sve će odraditi sami, na vama je samo pratiti temperaturu i ne forsirati. Ako temperatura i poraste i osjetite da je došlo do pregrijavanja, nemojte odmah stati i ugasiti auto, pogotovo ako ima turbo! Otvorite sve prozore, povećajte broj okretaja da cirkulacija rashladne tekućine bude bolja, ugasite klimu, otvorite grijanje i ventilator na najjače, usmjerivače na prsa i noge. Uznojit ćete se, ali i sačuvati motor.

Tijekom vožnje redovito provjeravajte prikolicu

Svakog ljeta netko kampicu provuče kroz ušicu igle i izazove zastoj. Kupite dodatne velike retrovizore koji se montiraju dodatno na blatobrane, da ni u kom slučaju ne zaboravite da vučete prikolicu. Vidjet ćete bolje i manevrirati na rikverc lakše. I nećete zaboraviti na prikolicu.

Pazite na brzinu vožnje, poštujte ograničenja

Kolotrazi, rupe, otpali dijelovi s drugih automobila, puknuće gume (pogotovo na jednoosovinskim prikolicama) mogu biti pogubni za stabilnost prikolice u vožnji! Vozite se do 80 km/h i ne žurite. Nemojte koristiti tempomat ako baš nije neophodno kako biste mogli osjetiti da je motor preopterećen i ako slabije vuče. Čak i pri toj brzini vjetar ili nešto od nabrojanog može djelovati pogubno.

Prije vožnje provjerite tlak u gumama

Provjerite tlak u gumama prije i tijekom puta. Pobrinite se da nemate istrošene ili stare gume. Recimo da ste najsigurniji ako su gume stare do pet ili najviše sedam godina. Ako prikolicu ne držite na posebnim podmetačima ili u zraku na stalcima, najbolje je promijeniti ih svake dvije godine. Jasno, sve ovisi o stanju, to je iskustvena preporuka iskusnijih vulkanizera.

Provjera tlaka u gumama

Usporite i propustiti druga vozila

To što se vama ne žuri, to što imate termosicu i to što imate suprugu koja vam mota kovrče dok vi opušteno vučete svoj ponos na more ne znači da se drugima ne morate maknuti. Budite obazrivi i shvatite da usporavate promet. Birajte vrijeme kada je promet rjeđi, koristite autocestu. Ako ste na magistralnim cestama imajte oko u retrovizoru i propuštajte brže od sebe. Sretan put!

Novosti i savjeti

• Proizvodnja auto prikolica

• Savjeti za autoprikolice

• Ugradnja auto kuke

Dobrodošli u našu kategoriju "Novosti i savjeti za auto prikolice", mjesto gdje ćete pronaći najnovije informacije, korisne savjete i stručne smjernice vezane uz auto prikolice. Tvrtka TIMAR PROMET d.o.o. Ivanić Grad ponosno vam donosi najnovije vijesti iz svijeta auto prikolica, inovacije u našoj proizvodnji te praktične savjete za održavanje i optimalnu upotrebu vaših prikolica. Bilo da ste novi korisnik ili iskusni vlasnik, ovdje ćete pronaći sve što vam je potrebno kako biste izvukli maksimum iz svoje auto prikolice.

TIMAR PROMET

Telefon: +385 1 2889 382

Telefax: +385 1 2883 400

Mobitel: +385 91 577 8951

Mobitel: +385 91 542 3355

E-mail: [Turn on JavaScript to see the email address]

Projektiranje, proizvodnja, prodaja i servis auto prikolica. Ugradnja auto kuka.

Podijeli s prijateljima

Projekt „Certifikacija prikolica tvrtke Timar promet d.o.o.“ sufinancira Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj.

Top