Savjeti za auto prikolice i kuke

Na što treba obratiti pozornost kod ugradnje Euro kuke na auto?

NDM – najveća dopuštena masa

Ako ćete kuku koristiti samo da na nju postavite nosač za bicikle, ne morate razbijati glavu brojkama. Ali, ako ćete imati potrebu barem jednom prikačiti velik teret, onda je dobro staviti brojke na papir. Pri tomu, NDM (najveća dopuštena masa) je ujedno najbitniji podatak.

Za teže prikolice potrebna je C kategorija

Vodite računa da vam NDM vozila i prikolice ne prelazi 3,5 tona, jer u tom slučaju nećete moći voziti samo s vozačkom dozvolom za B kategoriju. Jednako tako, vodite računa da vam vozilo bude teže od prikolice kako biste njome mogli manevrirati.

Nosivost

Na osobna vozila najčešće se ugrađuju kuke nosivosti 800 kilograma, dok su one snažnije (1.500 i 3.000 kg) namijenjene terencima i kombijima. Većina automobila ima najveću dopuštenu vuču od 600 kilograma.

Kamp prikolice

Ukupna težina uglavnom neće predstavljati problem onima koji kuku namjeravaju koristiti za prijevoz tereta u prikolici. Međutim, ako kupujete kamp prikolicu, dobro razmislite o njezinoj veličini, odnosno težini. Ako tomu ne posvetite dovoljno pažnje, lako bi se moglo dogoditi da nakon kupovine kamp prikolice morate kupiti i novi automobil.

Ugradnju povjerite profesionalcima

Iako kuke za vuču tereta predstavljaju dodatnu opremu, malo tko će ih uzeti prilikom kupovine novog automobila. Obično se ugrađuju kasnije, a potom upisuju u prometnu dozvolu. Kuku možete ugraditi i sami, ali svakako preporučamo renomirane proizvođače uz čiju pomoć ćete mnogo jednostavnije proći kroz birokratski proces. Potrebni su vam certifikat, atest i EU homologacija.

Euro kuka – ne zaboravite je raspremiti

Postoji više vrsta kuka, no najčešća je takozvana euro-kuka, kuka koja se, kada nije u potrebi, može vrlo jednostavno rastaviti. Štoviše, rastavljanje euro-kuke propisano je Zakonom o sigurnosti prometa na cestama (članak 90.), a propisana je i kazna od 300 kuna ako to ne učinite. Hrvatski policajci možda će vam i progledati kroz prste, ali oni izvan hrvatskih granica vjerojatno neće biti blagonakloni.

Vožnja unazad, pravi test vozačkih sposobnosti

Jednom kada kupite svoju idealnu kuku, pronađete savršenog majstora koji će je ugraditi i upišete je u prometnu dozvolu, ponosno ćete sjesti u automobil na probni krug. Imajte na umu da vam je vozilo sada duže za duljinu prikolice pa pripazite kada se uključujete u promet. No, najteže će vam pasti, barem dok se dovoljno ne uvježbate, vožnja unatrag. Prikolica ima dodatnu os pa ne očekujte da će vas prikolica isprva „slušati”. Zlatno pravilo glasi – vozite vrlo polako, a upravljač okrećite vrlo, vrlo lagano.

Uputa za upis vučne Euro kuke u Prometnu dozvolu - djelomičan atest auto kuke

Odmah po montaži euro kuke na vozilo potrebno je otići u CVH - Centar za vozila Hrvatska, koji su ovlašteni za provođenje „djelomičnog atesta“ euro kuke čime se započinje proces upisa u prometnu knjižicu.

Prilikom kupnje i ugradnje vučne kuke potrebno je provjeriti, jeste li dobili navedenu dokumentaciju:

  • Homologacijski list s navedenim tipnim odobrenjem
  • Pločica ili naljepnica s identifikacijskim oznakama kuke
  • Potvrda o izvođaču radova

Kontrolor će u stanici pregledati i fotografirati vozilo i euro kuku, pregledati priložene papire, te sve to e-poštom poslati u CVH u Zagreb na obradu. Ovaj postupak se naziva djelomičan atest. Nakon obrade dokumenata od strane CVH, isti šalje dopuštenje za upis kuke u prometnu. Vlasnik vozila odlazi u Stanicu za tehnički pregled i vrši upis euro kuke u prometnu dozvolu.

Podijeli s prijateljima

Projekt „Certifikacija prikolica tvrtke Timar promet d.o.o.“ sufinancira Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj.

Top